Методична стаття “Критичне мислення для молодших школярів”

Викладачам молодших школярів знайома природна допитливість учнів. Цей факт ми можемо вдало використовувати для формування мотивації та підтримки інтересу до навчання. Крім того, зазначена характеристика стане підґрунтям для розвитку мислення вищого рівня.

Ділимося нашими ідеями, як поєднувати розвиток критичного мислення та вивчення нового матеріалу на уроках англійської мови.

Допитливість

Навчайте учнів самостійно шукати відповіді на запитання «Чому?» та знайомте їх з інструментами пошуку. У підручниках Wonderful World 2nd ed,  наприклад, кожний розділ починається цікавою фотографією і запитаннями для міркування.

Наприкінці статті ви знайдете матеріали до уроку, а зараз ділимося додатковими ідеями до уроку. На першому малюнку ми бачимо центр міста. Учні обговорюють запитання у книзі. Але на цьому робота з фоторафією не завершується. Lesson Planner до курсу  містить цікаві додаткові факти про фотографії, які вчитель може використати на уроці:

  • поділитися фактами;
  • зробити невеличку вікторину;
  • поставити запитання на базі фактів і учнів знайти інформацію на наступний урок.

Не забуваємо спонукати учнів ставити запитання та пробувати самостійно на них відповідати.  

  •  «Що це за місто?» Звертаємо увагу учнів на підпис до фотографії та пояснюємо, що зазвичай всі фотографії в журналах мають підписи з необхідною інформацією.
  • «Де знаходиться місто?» Тут на допомогу прийде мапа світу (паперова або інтерактивна). Можемо починати пояснювати школярам, як нею користуватися: вивчити назви півкуль, назви материків. Учні використовують цю інформацію для відповіді на своє запитання.
  • А ще можна залишити мапу на стіні та відмічати нову країну або місто кожного разу, коли зустрічаємо їх на уроці.

Аналіз та оцінка інформації

Переходимо до читання тексту. Після відповіді на прості запитання по змісту додамо ще декілька важливих запитань:

  • Для кого написаний цей текст?
  • Хто б захотів взяти участь у змаганні?
  • Які запитання ви б поставили автору?

Подібні запитання допоможуть учням навчитися читати між рядків та визначати мету тексту. Ці знання вже дуже скоро знадобляться їм у середній школі.

Креативність

Дайте учням можливість проявити себе та застосувати свої здібності під час розв’язання творчих задач. Дайте можливість обрати: підготувати малюнок, зробити фотографію або презентацію. Запропонуйте уявити себе на місті героя, або, в нашому випадку, учасника квесту та розповісти про пригоди. Як варіант проєкту оберіть всім класом цікаві місця рідного місця і створіть мапу квесту.

Як бачите, тематика та зміст уроків курсу дають безліч можливостей молодшим школярам досліджувати світ. Це допоможе учням залишатися допитливими та вмотивованими й надалі.

Ділимось з вами завданнями до уроку і покроковим планом, який ви можете знайти у підручнику Wonderful World 2nd ed, Level 4.

Ще більше ідей щодо розвитку критичного мислення шукайте тут