Зворотний зв’язок від вчителя допомагає учням стати більш впевненими, побачити можливості для розвитку і створює здорову атмосферу для навчання. Звичайно, це працює, якщо такий зворотний зв’язок має позитивне забарвлення і є конструктивним.
А що, як ми навчимо наших молодших учнів давати такий “фідбек” один одному вже з перших років навчання? Ми бачимо в цьому сенс через декілька причин:
- учні вчаться один у одного;
- учні більше готові для оцінювання у подальші роки;
- учні розуміють, що помилятися – це невід’ємна складова прогресу;
- учні отримують додаткову розмовну практику.
Тож, як організувати таку практику у своїй класній кімнаті?
- Власний приклад
Учитель дає зворотний зв’язок як для виправлення помилок, так і для підкреслювання вдалих виразів і речень. Періодично вчитель запитує, а як ще можна зробити краще. Наприклад, додати прикметників у речення. Мета – це не показати кількість помилок, а створити здорову атмосферу для оцінювання. - Не поспішаємо
Головне – це систематичність, а не швидкість. Спочатку учні у парах перевіряють, як вивчили слова та відмічають вивчені та ті, з якими треба ще попрацювати. Учні звикають робити це після вихідних або на уроках узагальнення. Поступово додавайте завдань. Учні отримують відповіді до завдань, але перша половина відповідей у одного учня, а інша у іншого. Школярі звикають до рутини, тоді додавайте наступну. - Чіткі інструкції
Нам, вчителям, буває важко оцінити роботи учнів об’єктивно, а для школярів це зовсім незнайома діяльність. Прості і зрозумілі рубрики допоможуть учням дати зворотній зв’язок максимально ефективно. Наприклад, для письмової роботи це може бути: охайне оформлення, використання великих літер, відповідь на запитання у завданні. Так ми даємо учням шанс отримати більш позитивний «фідбек». Поступово додавайте більш серйозні рубрики: використання граматичної конструкції, що вивчається, або написання слів без помилок.
Для прикладу поглянемо на завдання з підручника Wonderful World 2, 2nd edition
Учні підготували опис малюнку і склали діалоги навколо нього. Тепер учні оцінюють завдання один одного за наступними параметрами:
· there are 2 pictures and 2 texts
· the picture matches the text
· -ing form is correct
Щодо останнього завдання, його можна перетворити на гру: учні не виправляють завдання, але відмічають, що із 4 слів 3 правильні. Той, хто отримав “фідбек”, повинен самостійно знайти і виправити неправильну форму. Хто у класі найуважніший?
Ще більше дізнатись про підручник і подивитись приклади можна тут
Запрошуємо вчителів приєднатись до безкоштовного вебінару від видавництва «National Geographic Learning» 6 листопада 2019 року. Реєструйтесь за посиланням: