Останнім часом ми багато говоримо про нові тенденції у навчанні, і забуваємо про основи викладання. Ми підготували серію статей про розвиток навичок у молодшій школі. Сподіваємось, ця інформація знадобиться під час планування наступного навчального року.
Починаємо з навчання аудіюванню.
Аудіювання – активний процес, який містить в собі вміння сприйняти усне повідомлення, декодувати його та правильно зреагувати. Вчителю важливо приділяти достатньо уваги кожному з етапів і поступово допомогти учню успішно опанувати цю навичку.
В процесі аудіювання ми користуємося двома стратегіями – висхідною (bottom-up) та низхідною (top-down). Сьогодні поговоримо про те, на що звертати увагу, коли ми допомагаємо учням опанувати обидві стратегії.
1. Висхідна стратегія
Ця стратегія стосується вміння розрізняти звуки, збирати з них слова, збирати слова в речення, а вже потім розуміти зміст повідомлення.
На початковому етапі особливо важливо звертати увагу на правильну вимову звуків, особливо тих, які не властиві рідній мові.
Які вправи можна запропонувати учням? Наприклад,
- Розрізнити пари звуків
- Розрізнити звук на слух та знайти відповідний малюнок
- Послухати повідомлення і заповнити пропуски
- Виділити у повідомленні певні частини мови, наприклад, дієслова або особові займенники
Тут важливо не поспішати. Починаємо з найпростіших звуків, потім переходимо до порівняння, окремих слів і прямуємо до речень. Саме ці навички потім знадобляться учням для виконання завдань на розуміння деталей повідомлення.
2. Низхідна стратегія
Прослуховування повідомлення і розуміння змісту залежить має й інший бік. Ми говоримо про вміння передбачати зміст повідомлення та використовувати свої знання з теми.
Це допоможе налаштуватися на прослуховування повідомлення саме за конкретною темою. Якщо ми знаємо, що текст буде про дозвілля однолітків, ми можемо припустити, які слова зустрінуться, налаштуватися і краще зрозуміти повідомлення.
Як розвивати це вміння? Вчити дітей використовувати загальні знання з теми, робити передбачення, звертати увагу на емоції та настрої спікерів.
- Запитайте, що учні знають з теми.
- Підготуйте декілька малюнків, я учні мають прослухати текст і обрати, який саме малюнок зображає зміст.
- Назвіть тему повідомлення і зберіть ідеї від учнів, про що саме будуть говорити герої.
Звичайно, на початковому етапі ми більше уваги приділяємо першій стратегії, але не варто нехтувати й другою. Допоможіть учням зрозуміти, що аудіювання – це не лише конкретні знайомі слова, а і розуміння загального змісту повідомлення без перекладу кожного слова.
Наступного разу поговоримо про 7 важливих принципів для навчання аудіювання у молодшій школі.
Пропонуємо дізнатись більше з цієї теми:
- Cтаття «Song Time»
- Запис вебінару «Tight On Time: Tips For Teaching The Four Skills In Every Young Learner Lesson»
- Запис вебінару «Fun with Listening. Ideas for Primary Pupils»
- Методична книга «Teaching Young Learners English» автори Crandall, J., Shin, J.K.