Як спланувати урок читання

Як спланувати урок читанняКатя уважно дивилась в підручник. «Добре, зараз читають друге речення, я буду після Віти, тож моє речення ось це. Треба пригадати, як його перекласти». В цей час Костя нишком дивився на аркуш під партою, де красивими літерами був написаний переклад тексту на літературну українську мову. В класі продовжувалась перевірка домашнього читання.
Так проходили уроки англійської у мої шкільні роки. З одного боку, було спокійно, адже ти знаєш, що і коли будеш читати та перекладати, а з іншого боку, що можна винести з такого уроку? Чи допоможуть такі навички скласти іспит або прочитати цікаву статтю? Залишимо питання перекладу осторонь, сфокусуймося на читанні в розрізі комунікативного підходу до навчання. Для прикладу розглянемо текст з підручника Wonderful World 4, 2nd edition Ми підготували 5 корисних порад

  1. Зацікавтеся темою разом з учнями
    Задайте тон уроку, підготувавши запитання для розігрівання. Попросіть учнів пригадати свій досвід з теми або зробити припущення, про що буде текст, на основі малюнків та назви. Зробіть таке обговорення у парах, а потім попросіть поділитися однією-двома ідеями.
    Ідея для початкових рівнів: зробіть мапу слів тексту, запитайте в учнів слова до теми та оформить їх на дошці.
    Приклад запитань для нашого тексту:
    1) What games do you play with your friends? Name one online and one live game.
    2) Do you like quests? Tell about the most interesting quest in your life.
  2.  Спробуйте передбачити труднощі
    Які слова можуть бути складними? Підготуйте презентацію таких слів до читання. Поміркуйте, чи зрозуміють учні тему тексту, чи потрібно приділити увагу, щоб пояснити явища у тексті?
    Виконайте вправи 1 та 3.
  3. Перший раз читаємо текст швидко
    Задайте учням запитання, що допоможе зрозуміти загальний зміст тексту. Дайте ліміт часу – 1-2 хвилини. Спонукайте прочитувати текст, не звертаючи увагу на незнайомі слова. Навіщо це потрібно? По-перше, таке читання дає змогу зрозуміти загальну картину, а потім вже працювати з деталями. По-друге, в дорослому житті ми не читаємо кожен текст детально, часто нам потрібно загальне враження про тему, щоб зрозуміти, чи варто на неї витрачати увагу.
    Приклад:
    Read (and listen to) the text and tell what game young people can play in their city. Would you like to play it?
  4. Дайте можливість обговорити прочитане у парах
    Завдання після читання доречно спочатку перевірити з сусідом по парті, щоб навчитися один у одного, щоб почуватися впевненіше, щоб ще раз перевірити себе.
    Учні виконують вправу 4 та порівнюють відповіді у парах. Потім обговоріть відповіді разом.
  5. Поєднайте текст із реальним життям
    Не залишайте тему тексту без уваги! Підготуйте питання для обговорення, додайте запитання на критичне мислення. Наприклад, «How would you act in this situation?», «What do you think will happen next / happened before?» Альтернативно можна підготувати творче завдання після читання.

А тепер завдання для уважних читачів. Поділіться у коментарях на сторінці Facebook вашим варіантом завдання або проєктом. Щойно отримаємо 5 ідей, обов’язково поділимося і своїми варіантами!