Підручник на долоні: як флешкартки перетворять навчання в захопливу гру

Флешкартки були свого часу революційним винаходом, а тепер вони уже невіддільна частина навчання дітей англійській мові в початковому класі у всьому світу. Ці зазвичай прямокутні картки містять яскраві малюнки зі словами на одній або обох сторонах і дозволяють фокусувати увагу школярів на різних аспектах мови. Варто лише раз принести їх у клас, щоби побачити, який магічний ефект вони мають на малечу та як легко вони сприяють швидкому засвоєнню будь-якого нового навчального матеріалу – словникового запасу, граматики, фонетики.  

Українські вчителі переконалися на практиці, що флешкартки є чудовим додатковим ресурсом до підручників з англійської мови. Завдяки флешкарткам ми можемо створювати жваву та стимулювальну навчальну атмосферу та залучати дітей до співпраці у природний спосіб. Важливим аспектом є і те, що флешкартки можуть бути адаптовані до різних рівнів володіння мовою. Це дозволяє використовувати їх для учнів із різними навчальними потребами. 

Більшість вчителів початкових класів використовують класичні друковані флешкартки з малюнками для закріплення нових англомовних слів та флешкартки з літерами, складами слів або окремими словами для навчання дітей читанню. А чи пробували ви проводити візуальні диктанти для розвитку навичок письма? Не менш ефективним методом є і створення учнями власних карток, щоби потім скласти з них, як з будівельних блоків, свої власні історії та покращити креативність, критичне мислення й усного мовлення. 

Видавництво National Geographic Learning має слоган «Bringing the World to the Classroom and the Classroom to Life» та пропагує знайомство зі зовнішнім світом через реальний контент, який допомагає переживати його явища на власному досвіді та ефективно засвоювати англійську мову. Як впровадити такий сучасний підхід до навчання, поєднуючи флешкартки з матеріалом підручника? Маємо кілька ідей! 

Парні активності 

«Хто ти? Хто я?» 

Учні отримують по 2 флешкартки з різними предметами й у парах задають одне одному запитання для вгадування, хто або що зображено на їхній карточці. Виграє та пара, яка змогла поставити найбільше запитань і дала найбільш розгорнуті відповіді. 

«Історійки» 

Учні в парах вибирають кілька флешкарток і створюють разом коротку історію, використовуючи зображення. Після цього ви додайте їм одну випадкову картку з попереднього розділу підручника і попросіть вписати її в історію. 

«Нагадайки» 

Учні слухають пісню, а потім складають перемішані флешкартки в ритмічній послідовності, відтворюючи її. Водночас вони можуть називати слова або фрази, що зображені на звороті. 

Рухливі ігри 

«Знайди й назви» 

Флешкартки розташовуються в різних частинах кімнати, а учні повинні швидко знайти ту, яка відповідає певному опису і назвати її. Ця гра розвиває спритність та концентрацію. 

«Передай слово»  

Учні по колу передають один одному картки, поки грає музика. Як тільки вчитель зупиняє музику, учні називають слово, що зображене на картці, потім музика продовжує грати, і учні продовжують передавати картки. 

Творчі завдання 

«Наші спільні флешкартки» 

Учні отримують порожні флешкартки та мають створити свої власні зображення, написати слова або фрази, пов’язані з їхнім побутом. Потім вони мають обмінятися карточками та пояснити свої нові набори. Наприкінці можна скласти унікальний набір класу зі всіх карток. 

Зовнішній світ 

«Ми – дослідники»  

Учні отримують по 2-3 флешкартці з фотографіями людей, тварин, рослин або важливих кожній людині речей і в парах обговорюють їхні характеристики та розповідають про те, де зустрічали їх поза класом. 

«Культурні мандри»  

Учні отримують флешкартки зі зображеннями різних культурних об’єктів, таких як пам’ятники архітектури, національні костюми, традиційні символи та страви. Вони мають дізнатися цікавий факт про зображення та розповісти на наступному уроці, не використовуючи слово зі звороту флешкартки, решта дітей повинна відгадати, що це. 

Уперше флешкартки як інструмент для покращення пам’яті почав використовувати німецький учений та журналіст Себастьян Лейтнер у 70-х роках XX століття, створивши свою систему повторення на основі інтервалів. На сьогодні ж для роботи з англомовними флешкартками вже існує багато зручних сайтів та спеціальних інтерактивних застосунків для смартфонів. 

Наш новий підручник з англійської мови Imagine for Ukraine 1, який цієї осені нушенята візьмуть у перший клас, теж збагатився своїм яскравим і захопливим набором інтерактивних та озвучених флешкарток. Пропонуємо вам подивитися на зразки. 

Дізнайтеся більше із цієї теми: 

Підбірка корисних матеріалів для роботи у молодшій школі.

Організація ігор з дітьми. Робота над помилками для вчителя.

Організація ігор з дітьми. Відповіді на задачі.

Про мотивацію молодших школярів на уроках англійської мови.