Методична стаття “Розвиток слухового сприймання та формування вимови в початкових класах”

На всеукраїнському вебінарі в жовтні ми ділилися стратегіями розвитку рецептивної та продуктивної вимов у студентів та дорослих, оскільки навчання чіткій і зрозумілій вимові допомагає заохотити їх до вивчення англійської мови. 

Хочемо розглянути інші аспекти цієї теми та поділитися кількома способами формування розбірливої вимови (intelligibility), починаючи з початкових класів. 

1. Уповільніть свій темп і чітко вимовляйте слова 

Діти здатні швидко розвивати словниковий запас і з’єднувати слова у вислови, але природний темп мовлення дорослого зазвичай ускладнює для них розуміння нових слів. Наприклад, діти можуть не вимовляти останні звуки в щойно вивчених словах, тому що вони не змогли чітко почути закінчення одного слова перед початком іншого. Презентуючи нову лексику або граматику в початкових класах, сповільнюйтеся. Говоріть із паузою між кожним словом і наголошуйте, як правильно вимовляти нові слова. 

2. Розмовляйте обличчям до учнів 

Виконуючи комунікативні вправи, не відвертайтеся від дітей. У такий спосіб вони будуть бачити рухи вашого рота. Учні, які мають нижчий рівень розбірливої вимови, часто не рухають ротом і язиком належним чином. Наприклад, якщо ваші учні кажуть ony замість pony, переконайтеся, що вони регулярно мають можливість бачити ваші губи, коли ви вимовляєте р. Учням початкових класів також допомагає дивитися в дзеркало, щоби бачити, як рухаються її губи на звуці /р/. 

3. Дотримуйтеся системного вивчення звуків 

Звуки, такі як /b, m, k, r, l, s/, розвиваються в носіїв англійської мови в різний час у віці від 2 до 7 років. Коли українські учні початкових класів починають вивчати іноземну мову, їм потрібна система, що допоможе в найбільш наближений до природного спосіб формувати фонологічну обізнаність. Ознайомтеся з курсами для початкової школи від National Geographic Learning, що відповідають віковим потребам учнів та відповідні компоненти для розвитку розбірливої вимови.