Одна фотографія – безліч ідей

Уявіть себе поряд з цим парком розваг, який зображений на фотографії. Які емоції виникають? Що чекає на вас найближчі години у парку розваг? А якби вам сказали, що істота на вході оживає вночі, як ви би продовжили цю казку?  

Ось скільки різних тем можна обговорити на основі лише одної фотографії.

Гортаючи підручники Wonderful World 2nd edition, ми звертаємо увагу, що на яскраві, професійні фотографії National Geographic розпочинають кожну тему, супроводжують тексти і допомагають пояснити значення нових слів.

Одна фотографія може зачарувати нас подіями або пейзажем, пробудити спогади та розвинути уяву. Ми пригадуємо чи уявляємо не лише події, але й звуки, та, навіть, запахи.

Сучасний світ переповнений візуальною інформацією. Ми маємо не лише захоплюватись красою фотографій, але і вміти розуміти зміст та повідомлення, яке стоїть поза кадром.

Ось чому так важливо використовувати для занять якісні матеріали, які здатні захопити увагу школярів і викликати зацікавленість. Це стане чудовим підґрунтям для побудови подальшого уроку. На основі однієї фотографії ми можемо підготувати чудовий сучасний урок, який націлений на розвиток словникового запасу, говоріння, критичного та креативного мислення.

Як обирати фотографію?

Наш чек-лист допоможе викладачам підібрати правильну фотографію та максимально використати її.

  1. Зверніть увагу на якість зображення, кольори та загальне враження. Спирайтесь на свої відчуття. Чи хочеться вам роздивлятись зображення, які емоції виникають, які запитання хочеться поставити?
  2. Оберіть спосіб демонстрації фотографії. Чудово, якщо в класній кімнаті є великий екран. А якщо ні? Можна роздрукувати кольорову копію, а можна і розіслати через соціальні мережі. Головне, щоб обраний спосіб не вплинув на втрату якості фотографії.
  3. Підготуйте запитання для обговорення. З початковими рівнями почніть з простіших запитань: What? Where? When? What colour? Запитання для більш впевнених користувачів мови мають бути складнішими: Why? If you were there what would you do/feel? What happened earlier? What is going to happen next?
  4. Поміркуйте, які слова знадобляться учням, щоб підтримати розмову про фотографію та презентуйте ці слова учням.
  5. Від найпершого заняття формуйте звичку обмірковувати, яке повідомлення містить фотографія. Спонукайте учнів ставити запитання вам і своїм однокласникам та робити припущення.

Готуємо завдання на основі фотографії

Завдання представлені нижче допоможуть використати обраний знімок для розвитку говоріння, критичного та креативного мислення.

«Photo capture»
Учні вигадують цікаву назву фотографії. Можна ускладнити завдання спеціальними умовами: придумати жартівливу назву, або таку, що змусить замислитися над проблемою; назва має містити один колір або ідіому.

«I am in the photo»
Учні уявляють себе на місті героїв фотографії та описують, які звуки вони чують, як вони потрапили у це місце, які емоції переживають, про що думають або говорять.

«Rainbow mood»
Учні описують кольори фотографії та міркують, який настрій вони передають. Далі учні висловлюють власні думки, чи вдалось фотографу передати настрій фото за допомогою кольорів.

«Put on photographer’s shoes»
Учні уявляють себе фотографом та пояснюють, чому вони вирішили зробити таку фотографію, яке повідомлення хотіли передати своєю роботою.

«Compare!»
Учні розглядають фотографію однолітків з інших країн та міркують, як вона відрізнялась, якби була зроблена в Україні. Наприклад, інша шкільна форма, інші рослини навкруги тощо. Запропонуйте підготувати такий знімок та порівняти з оригіналом.

Де шукати фотографії

Важливо пам’ятати про захист авторських прав під час пошуку фотографій. Зараз у нас є багато можливостей для пошуку фотографій. На безкоштовних фото стоках знаходяться великі бази якісних знімків, які можна використовувати без порушення авторських прав. Крім цього, можна змінити налаштування у вашій пошуковій системі і шукати лише фотографії, які дозволяється використовувати у некомерційних цілях.

Ще одна ідея – відвідати сайти відомих музеїв, де розміщені репродукції відомих картин і влаштувати учням інтерактивну екскурсію перлинами світового образотворчого мистецтва.

А якщо для вас якісний контент є справді важливим і ви бажаєте систематично використовувати фотографії з вашими молодшими школярами, зверніть увагу на підручник для учнів 1 – 6 класів Wonderful World 2nd edition. Однією з переваг підручника є використання професійних фотографій National Geographic. Кожна фотографія розповідає історію про людей, події та явища зі всього світу. Для вчителів також є чудова допомога у вигляді фактів про знімок, словничка, який може знадобитись, а також, ідей як використовувати фотографії на уроках.

Ми впевнені, що у вас є безліч ідей, поділіться з нами у коментарях на нашій сторінці у Фейсбук.