Одне з головних завдань вивчення іноземної мови – це поповнення словникового запасу. Як ми, вчителі, можемо допомогти нашим студентам запам’ятати більше слів і на довший проміжок часу?
Напередодні початку навчального року доречно пригадати, як презентувати та практикувати слова на уроках англійської мови ефективно.
Пропонуємо декілька ідей, як зробити будь-який урок з вивчення лексики корисним для студентів.
Здогадка в контексті
Ідея 1. Візьміть собі за правило давати студентам можливість самостійно здогадатись про значення слова. Важливо створити в класі таке середовище, де помилка не буде вважатися чимось страшним. Дайте можливість студентам поміркувати та зробити припущення. Запропонуйте їм вгадати значення слова та перетворіть це на цікаву вікторину. Хто сказав, що з віком ми перестали любити ігри?
Наприклад, використовуємо контекст, щоб продемонструвати значення слова та запитуємо студентів про їх ідеї.
The concept of the new TV show is to explain how everyday objects work.
The most memorable holiday I`ve ever had was in China.
I’m passionate about my hobby playing drums in a band.
А потім даємо лист значень, що треба поєднати за словами:
a) difficult to forget
b) having strong feelings about something
c) idea
Лише після цього даємо свій фідбек та допомагає з тими словами, що викликали труднощі. Спробуйте! І ви здивуєтесь, скільки ваші студенти можуть робити самостійно!
Чому це працює?
Дослідження показують, що ми запам’ятовуємо лише 50% від того, що ми побачили і почули, а 90% від того, що ми проговорили і зробили. Тож активна участь учнів в навчальному процесі допомагає покращити запам’ятовування нового матеріалу.
Персоналізація
Ідея 2. Коли презентуєте нові слова, задайте питання, що стосуються життя студентів, а не абстрактних понять.Наприклад, презентуємо слова до теми «Education» (apply to college, become an apprentice, graduate, get good/poor results etc.) Просимо студентів використати слова, щоб пояснити партнеру свою історію навчання.
Ідея 3. Попросіть студентів пригадати історію про себе, або дати відповідь на запитання про власний досвід. Наприклад, вивчаємо із словосполученнями зі словом long (How long did it take…; do smth. all day long; a long way etc). Після презентації слів запропонуйте студентам дати відповіді на запитання про свої вподобання та інтереси.
- Tell your partner about something it took you a long time to do.
- Tell your partner about a place a long way away you have visited.
- Tell your partner about something you could do all day long.
Чому це працює?
Ми краще запам’ятовуваємо те, що пов’язано із нашим досвідом. Як тільки ми застосували знання, говорячи про себе замість абстрактних понять, вони стали частиною нас самих.
Повторення
Ідея 4. Використовуйте ігри для повторення слів наприкінці уроку. Наприклад, «Бінго», або «Крокодил», в якій студент має намалювати слово, а одногрупники відгадати. Такі ігри можна проводити і на початку заняття.
Ідея 5. Під час повторення матеріалу розділу, попросіть студентів самостійно пригадати 5 слів, що вивчались, або інформацію з текстів, що опрацьовувались.
Чому це працює?
Постійно повторюючи матеріал, ми допомагаємо собі перемістити знання із короткострокової до довгострокової пам’яті. Дослідження показують, що дієва періодичність повторення матеріалу є така: година, 1 день, 3 дні, 6 днів, 10 днів.
Ідеями та вправами ми надихнулись завдяки підручнику “Life. 2nd edition” для рівня Intermediate. Автори пропонують методику SUCCESS (Simplicity, Unexpectedness, Concreteness, Credibility, Emotion and Stories), що вимагає всебічної активності від студентів під час опрацювання нового матеріалу.
Пропонуємо познайомитись із підручником ближче. Зверніть увагу на завдання, що відмічені літерами MB (memory booster) у розділі на повторення. Саме ці вправи допомагають повторити та ефективно запам’ятати новий матеріал. Завантажуйте файл у форматі PDF.
Бажаємо Вам цікавого нового навчального року!