Методична стаття “Сила фотографій у початкових класах”

Сучасний світ переповнений візуальною інформацією. Ми маємо не лише захоплюватись красою фотографій, але і вміти розуміти зміст та повідомлення, яке стоїть поза кадром. 

Одна фотографія може бути основою для підготовки цікавого сучасного уроку в початковій школі. З її допомогою можна досліджувати тему, аналізувати зображення, вивчати нові слова та вдосконалювати мовлення. Крім того, використання візуальних матеріалів може сприяти розвитку критичного мислення, формуванню національної самоідентичності та вихованню креативності, оскільки вони надають можливість розглядати питання з різних точок зору та знаходити нестандартні рішення. 

Зверніть увагу на те, що кожна тема в підручнику Imagine for Ukraine від видавництва National Geographic Learning розпочинається з яскравої та емоційної професійної фотографії. Вони допомагають створити зв’язок між темою розділу та реальним життям, що є ключовим для успішного навчання. Фотографії National Geographic супроводжують усі завдання та тексти й у середині розділу. У такий спосіб ми знайомимо учнів з іншими культурами, формуємо навички медіації та розширюємо світ дітей, створюючи його на засадах компетенцій 21 століття. 

Які завдання можна виконати вже на наступному уроці, базуючись на фотографіях? 

1.«I am in the photo»
Учні уявляють себе на місті героїв фотографії та описують, які звуки вони чують, як вони потрапили в це місце, які емоції переживають, про що думають або говорять.

2. «Rainbow mood»
Учні описують кольори фотографії та міркують, який настрій вони передають. Далі учні висловлюють власні думки, чи вдалось фотографу передати настрій фото за допомогою кольорів.

3. «Photo capture»
Учні вигадують цікаву назву фотографії. Можна ускладнити завдання спеціальними умовами: придумати жартівливу назву, або таку, що змусить замислитися над проблемою; назва має містити один колір або ідіому.

4. «Put on photographer’s shoes»
Учні уявляють себе фотографом та пояснюють, чому вони вирішили зробити таку фотографію, яке повідомлення хотіли передати своєю роботою.

5. «Compare!»
Учні розглядають фотографію однолітків з інших країн та міркують, як вона відрізнялась, якби була зроблена в Україні. Наприклад, інша шкільна форма, інші рослини навкруги тощо. Запропонуйте підготувати такий знімок та порівняти з оригіналом.

Важливо пам’ятати про захист авторських прав під час пошуку фотографій. Зараз у нас є багато можливостей для пошуку фотографій. На безкоштовних фотостоках знаходяться великі бази якісних знімків, які можна використовувати без порушення авторських прав. Крім цього, можна змінити налаштування у вашій пошуковій системі й шукати лише фотографії, які дозволяється використовувати в некомерційних цілях. 

Ще одна ідея – відвідати сайти відомих музеїв, де розміщені репродукції відомих картин і влаштувати учням інтерактивну екскурсію перлинами світового образотворчого мистецтва чи відкритими парками України. 

А якщо для вас якісний контент є справді важливим і ви бажаєте систематично використовувати фотографії з вашими нушенятами, зверніть увагу на підручник Imagine for Ukraine для 1 класу. Для вчителів у ньому є чудова допомога у вигляді фактів про фотографії, словничка, який може знадобитись, а також, ідей як використовувати фотографії на уроках.