Читання у 3-4 класах. Вправи, завдання, стратегії

ACTIVE – це шість важливих стратегій, які може використовувати вчитель для того, щоб продовжувати вчити читати. Які ж саме стратегії ховаються за літерами ACTIVE?

Activate students’ knowledge – активізація знань учнів
Cultivate vocabulary – розвиток словникового запасу
Teach for comprehension – навчання розуміння прочитаного
Increase reading rate – підвищення швидкості читання
Verify reading strategies – визначення стратегій
Evaluate progress – оцінка прогресу

Разом вони допомагають всебічно розвивати вміння читати та поєднують висхідну та низхідну стратегії. З одного боку ми продовжуємо працювати з базовими вміннями: покращуємо швидкість, вивчаємо читання окремих слів. З іншого боку, ми працюємо над тим, щоб учні вчились розуміти іншомовні тексти, їх головну думку та деталі без перекладу.

В реальних умовах здається неможливою думка про поєднання усіх 6 стратегій на одному уроці, щоб опрацювати кожний текст, проте ми пропонуємо тримати список стратегій завжди перед робочим столом, для того, щоб логічно і продуктивно спланувати роботу з текстом.

План уроку з читання

Для прикладу розглянемо текст з підручника Wonderful World, second edition, який можна переглянути тут.

Працюємо на уроці за таким планом.

Завдання 1 (Activate students’ knowledge)

Учні відповідають на питання вчителя:

What do people do at the amusement park?

  1. How can you have fun there?
  2. How often do you visit amusement park?
  3. Do you know about any famous parks around the world? Share, what you know.

Після питання 4 вчитель може показати фото або відео для того, щоб показати цікаві парки розваг, включаючи той, про який клас збирається читати.

Завдання 3 (Cultivate vocabulary)

Учні разом з вчителем вивчають слова з вправи 1.

Після цього, вчитель звертає увагу на текст. Учні у парах шукають речення зі словами, який називає вчитель. Завдання бути найшвидшою парою та правильно прочитати речення.

Завдання 4 і 5

Виконуємо вправи 2 та 3 зі сторінки.

Завдання 6 (Teach for comprehension)

Граємо в “Detective Game”. Учні шукають “докази”, які підтверджують відповіді у вправі 3. Це завдання продемонструє учням важливість використання інформації з тексту, адже важливо не лише виконувати вправи на розуміння, але й навчити учнів виконувати ці вправи ефективно.

Завдання 7 (Verify reading strategies)

Учні у парах вигадують рухи для різних атракціонів, про які вони читали в тексті. Далі клас поділяється на групи та грає у гру “Miming game”. Хтось показує атракціон, інші учасники називають його та додають, яку інформацію пам’ятають про розвагу.

Це завдання допоможе розвинути одну зі стратегій компенсації: коли ми не знаємо слово, ми можемо використовувати рухи, щоб пояснити слово співрозмовнику.

Завдання 8

Для узагальнення учні називають той атракціон, який вони найбільше хочуть відвідати у парку, а також пояснюють, чому це так.

Як бачите, ми додали декілька стратегій у вигляді простих ігор і вправ, і це допомогло учням прочитати текст декілька разів, запам’ятати нові слова та використати інформацію з тексту, щоб пояснити свої вподобання.

Для того, щоб отримати більше ідей, як використовувати вказані стратегії з учнями, перегляньте запис вебінару “What to do with texts in your book”.

А, якщо вас зацікавив підручник “Wonderful World, second edition”, пропонуємо більш детально ознайомитися з ним за посиланням.