Розвиток ефективного самооцінювання та взаємооцінювання учнів потребує зусиль, однак після повного впровадження у викладання ці підходи можуть бути особливо ефективними для мотивації дітей рухатися вперед у навчанні.
Нещодавно на вебінарі «Teaching Teens to Reflect» ми говорили про вміння підлітків аналізувати письмові завдання, використовуючи Reflection Checklists для покращення навичок письма.
У початкових класах рекомендується спочатку запровадити взаємне оцінювання, а до самооцінювання переходити лише тоді, коли вчителі та учні почуватимуться комфортно з першим.
Одна з відправних точок для запровадження взаємного оцінювання полягає в тому, що вчителі моделюють цей процес, тобто виступають як приклад для наслідування, пояснюючи та демонструючи, як це потрібно робити. Наприклад, показуючи, як давати конструктивний зворотний зв’язок на прикладах робіт невідомих учнів (з попереднього року чи іншого класу), моделюючи коментарі, який можна надати, або пропонуючи список питань, які можуть поставити учні.
Це дозволяє дітям звикнути до процесу, перш ніж вони почнуть оцінювати та коментувати роботу своїх однокласників. Учнів потрібно підтримувати в наданні ефективного зворотного зв’язку, допомагаючи їм зрозуміти його типи й те, як кожен тип може допомогти іншим покращити їхню роботу.
Потрібно давати учням початкових класів чіткі вказівки («Поважайте працю інших», «Називайте вдалі ідеї», «Пропонуйте корисні вдосконалення») та системно перевіряти, чи учні розуміють і дотримуються їх протягом роботи в парах та групах.
Оцінивши роботу інших, учням початкових класів часто стає легше визначити слабкі місця у власній роботі та зрозуміти, як вони можуть її покращити. Їх слід заохочувати до роздумів про власний розвиток і прогрес, порівнюючи свою поточну роботу з попередньою та з їхніми особистими навчальними цілями.
Якщо ви б хотіли приділити більше уваги темі оцінювання учнів у початкових класах, радимо звернути увагу на навчальний курс Look. Адже тут ви отримаєте всебічне охоплення цієї теми.