Як допомогти батькам підтримати навчання англійської мови?

Роль сім’ї у шкільному житті учнів початкових класів не викликає сумнівів. Дослідники десятиліттями говорять про потребу вибудовувати міцні стосунки «школа – дитина – батьки» з першого уроку, але досі вчителям набагато простіше обирати автономну поведінкову модель і «просто робити добре свою справу», а сім’ям самоусуватися та ігнорувати будь-які спроби викладача вибудовувати з ними комунікацію.  

У такий спосіб міцний зв’язок та взаємна підтримка між домом і школою залишаються концепцією, яка нам добре відома в теорії, але здається, нам все ж легше про неї говорити, аніж ефективно впроваджувати. Це неприємна ситуація, адже, врешті-решт, освітяни та сім’ї хочуть одного й того ж: успіху своїх дітей та учнів у навчанні, їхнього постійного й продуктивного розвитку протягом усього шкільного життя та за його межами. 

Центр загальної освіти в Інституті Брукінгса, що є національним інститутом передових досліджень США, провів у 2021 році опитування понад 25 000 батьків у 10 країнах, щоби дізнатися про їхні переконання, мотивації та джерела інформації, з яких батьки дізнаються про освіту своїх дітей. Результати опитування свідчать, що хоча більшість шкіл постали перед труднощами при переході на дистанційне навчання, ті, які вже мали міцні відносини з сім’ями, змогли швидко адаптуватися та більш успішно впоратися з новою ситуацією. 

Чому освітяни та сім’ї можуть мати труднощі в налагодженні партнерства? 

Виклики для освітян: 

  • Низький рівень підготовки з питань залучення сімей. Це може призвести до того, що вчителі, навіть розуміючи потребу в спілкуванні, не знають, як почати  взаємодіяти з сім’ями або як створити комфортну та сприятливу атмосферу для співпраці. 
  • Відсутність позитивних прикладів. Багато освітян не мають досвіду успішної комунікації. Ми не існуємо у вакуумі, тому на наші очікування від формули «школа – дитина – батьки» впливає наш власний учнівський досвід, отриманий десятиліття тому, або більш свіжі приклади, які ми бачимо серед колег-викладачів та шкіл, де навчаються наші діти. Зазвичай декількох негативних прикладів вистачає, щоби ми були скептично налаштовані щодо співпраці або не вірили, що вона принесе користь. 
  • Освітяни та сім’ї можуть мати різні цінності та пріоритети щодо освіти. Це створює напруження й ускладнює спілкування. 

Виклики для сімей: 

  • Відсутність позитивних прикладів. Багато сімей  теж  не мають досвіду налагоджування партнерських стосунків зі школою. Батьки можуть бути скептично налаштовані щодо співпраці або не вірити, що вона принесе користь. 
  • Відчуття меншовартості. Багато сімей можуть відчувати, що їх не поважають, не слухають або не цінують. Зазвичай таке уявлення формується внаслідок негативного досвіду, отриманого в свої шкільні роки. 

Декілька практичних порад, з якими ви можете почати новий навчальний рік. 

  1. 1. Надішліть щось сім’ям, щоби розпочати рік на позитивній ноті. 

Хороші стосунки будуються з часом і на основі поваги та довіри. Ви можете розпочати цей процес зараз! Подумайте про способи, як ви можете зв’язатися з сім’ями. Наприклад: 

  • Пишіть теплі повідомлення або записуйте голосові батькам на початку року та кожного навчального семестру. Нагадуйте не про потребу взяти зошит в клітинку, а як сильно ви скучили за літо та чекаєте на співпрацю з сім’ями для моральної підтримки їхніх дітей у 2023-2024 навчальному році. 
  • Надсилайте електронні листи про ваші надії на цей навчальний період та запрошуйте поділитися ними. Видавництво National Geographic Learning надає до кожного свого курсу для початкових і середніх класів Home-School Connection Letters, за якими батьки можуть відстежувати прогрес своїх дітей у вивченні англійської мови та завжди мають цікаві рефлексивні завдання на пригадування отриманих в класі знань.  
  • Просіть сім’ї давати вам зворотний зв’язок про попередній навчальний період та пропозиції для наступного. 
  1. 2. Познайомтеся з батьками ваших учнів. 

Пам’ятайте, що розмови з сім’ями не повинні зосереджуватися лише на адмініструванні навчання та звітах. Дізнайтеся їхні імена та виявляйте на зустрічах інтерес до них як до людей, а не лише опікунів. Інколи долучайте до розмови учнів. Наприклад: 

  • Переконайтеся, що у вас є список учнів та імена їхніх батьків, щоби ви могли звертатися до них на ім’я, коли говорите з ними. 
  • Будьте доступні для спілкування перед і після уроку. Шукайте можливості поспілкуватися з дорослими, які дітей відвозять до школи, або інколи з’являються на екрані при дистанційному навчанні – навіть якщо це просто швидке звернення «Вітаю, як ваші справи?». 
  • Надішліть відео, в якому ви представляєтеся, фото, на якому показуєте клас, і запросіть сім’ї розказати трохи про себе. 
  1. 3. Будьте голосом розуму та стабільності. 

З самого початку покажіть батькам, що ви готові до будь-яких нових викликів. Запевніть їх словами та діями, що ви надійні й готові працювати з ними у партнерстві, щоби зробити 2023-2024 навчальний рік успішним. Ви могли б: 

  • Провести інформативну зустріч на початку навчального року, щоби запропонувати партнерство між школою та сім’єю. 
  • Просвітити батьків, поділившись своєю експертністю щодо підходів до вивчення англійської мови. 
  • Погортати разом підручник, наприклад, Look та звернути увагу на особливості його науково обґрунтованої методики.  
  • Регулярно запитувати та реагувати на конструктивні відгуки. 
  1. 4. Не чекайте, поки сім’ї самі зв’яжуться з вами. 

До цього часу може бути пізно. Особливо в перші кілька тижнів нового навчального року, постарайтеся зв’язуватися з ними регулярно та напрацьовувати teacher credibility. Перевірте, чи є у них якісь запитання або пропозиції. Це створить культуру спілкування і зробить умови більш комфортними, щоби сім’ї відкрилися вам 

Дізнайтеся більше із цієї теми:  

Стратегії залучення сімей в середніх та старших класах.

Навіщо говорити з нушенятами про почуття? 

Як цифрові підручники змінюють мовне навчання?