Методична стаття “Як створити завдання за підручником для оцінювання письма?”

Наближається період підсумку досягнень за навчальний рік та проведення тестувань у школах. 

Давайте разом розглянемо, як знайомі матеріали підручника англійської мови можна використати для створення завдань з оцінювання учнів початкових класів. І сфокусуємося на письмі, оскільки воно може бути особливо складним для дітей молодшого шкільного віку. 

Що ми оцінюємо в письмі — результат або процес? 

Діти мають інший рівень когнітивного, соціального та емоційного розвитку, аніж підлітки й дорослі. Занадто деталізоване ставлення до їхніх письмових робіт у початкових класах може бути потенційно несправедливим, оскільки воно не враховує комунікативні цілі письма. 

Критерії деталізованого оцінювання  Критерії цілісного оцінювання 
наявність написаного тексту  швидкість вирішення завдання 
граматика  кількість спроб 
словниковий запас  бажання вдосконалювати текст 
організація тексту  ставлення до письмових завдань загалом 
складність речень  використання ширших знань 
відповідність завданню  розбірливість для читача 

Чому варто використовувати оригінальні матеріали до підручника? 

Розробляючи письмове завдання для оцінювання, доцільно базуватися на ідеях, які учні вже бачили в автентичному підручнику та закріпили на практиці в зошиті. 

У такий спосіб ми вирішуємо декілька ґрунтовних питань: 

  • Учні знайомі з темою і легше фокусуються на самому завданні.
  • Завдання відповідає віковим потребам та протестоване досвідченою командою.
  • Повторення матеріалу сприяє успіху в навчанні.
  • Учні бачать реальну доречність вивчених за підручником граматики та лексики.

Як інтегрувати підручник у оцінювання? 

Не варто починати тестування письма одразу з письмового завдання. Автори підручника Wonderful World 2nd Edition від видавництва National Geographic Learning пропонують поєднати декілька навичок у оцінюванні, щоби одна навичка переходила в іншу. Наприклад, почати з аудіювання за темою письма й дати достатньо часу на планування, перш ніж учні почнуть писати. 

Оцінюємо словниковий запас + письмо. Попросіть учнів написати короткий діалог, використовуючи слова з попередніх уроків. Можливо, разом з учнями оберіть сторінки підручника зі словами, які найбільш відповідають темі оцінювання. Переглядаючи роботи зосереджуйте свою увагу на тому, наскільки комунікативний вийшли діалоги і пропонуйте відповідні покращення. 

Граматика + письмо. Після виконання граматичної вправи на уроці попросіть студентів скласти речення в історію самостійно або за запропонованими вами варіантами. Зосередьте увагу на оцінці орфографії або порядку викладу інформації. 

Читання/аудіювання + письмо. Після спільного читання/прослуховування і розбору тексту в класі попросіть учнів написати примітки або резюме. Вони можуть робити це в парах або групою, щоби радитися і вносити зміни, поки не отримають найкращу версію. В оцінці враховуйте швидкість, порядок або повноту їхніх нотатків, а не точність. 

Говоріння + письмо. По закінченню теми покажіть учням дотичне навчальне зображення. Це, наприклад, може буде вступна сторінка розділу підручника Wonderful World 2nd Edition, яка містить питання для обговорення. Попросіть учнів обрати декілька елементів із зображення і написати речення про них. Перевіряйте разом, складаючи загальний опис зображення з підручника. Зверніть увагу на кількість спроб, яку зробили ваші учні, їхній ентузіазм та співпрацю. 

Дізнайтеся більше із цієї теми:

Обираємо курс для молодшої школи

Про помилки, оцінки та впевненість в собі

Самооцінювання та взаємооцінювання у початкових класах.