МЕТОДИЧНА СТАТТЯ “ЧИТАЄМО ВДОМА”
Автор: Діана Головань – методист компанії Лінгвіст
Продовжуємо тему читання, яку ми розпочали минулого місяця. Сьогодні розглянемо один з варіантів, як адаптувати сторінку підручника для роботи класу онлайн?
Що для цього знадобиться?
- Електронна версія сторінки уроку
- Платформа для чатів
- Покрокове завдання для учня
Для наочності розглянемо урок читання підручника Wonderful World 2nd edition для 6-го класу. Всі матеріали статті можна завантажувати і створювати уроки на їх основі.
Мотивація
Незалежно від того, де відбувається урок читання, важливо дати учням зрозуміти, чому треба читати цей чи інший текст.
Зазвичай це дискусія, обговорення малюнків та запитань, що дають можливість налаштуватися на тему.
Попросіть учнів скласти і записати 1-2 речення у чат для спілкування. Як варіант, можна попросити поділитися словами, що спадають на думку, коли чуємо те чи інше поняття.
Молодших школярів можна заохотити створенням малюнку або саморобним picture dictionary.
Готуємось до читання
Перед читанням ми зазвичай розбираємо незнайомі слова. Для прикладу ми підготували завдання на вивчення слів, де потрібно поєднати слова та визначення. Щодо вимови слів, Wonderful World 2nd edition пропонує зручну платформу, куди учню буде зручно зайти і прослухати потрібний запис. Нові слова і тексти для читання озвучені для зручної роботи як учня, так і вчителя.
До речі, рекомендуємо онлайн додаток, в якому можна створювати такі завдання і ділитися посиланням з учнями. Спробуйте!
Читаємо текст
Перший раз можна запропонувати прочитати текст з аудіосупроводом. Так учні зможуть слідкувати за вимовою нових слів і переймати правильну інтонацію.
Дайте завдання порівняти власні думки із тим, що написано в тексті.
Далі учні отримують завдання для перевірки розуміння прочитаного. Працюючи самостійно, учні матимуть більше часу на виконання такого завдання.
Дайте додаткові завдання для того, щоб створити умови для комунікації між учнями.
- Prepare 5 questions about the text to your classmate.
- Practice and record your reading. Учні можуть обмінятися читанням і порівняти такі записи з тим, що в книжці. Або дайте таке завдання індивідуально. Наступний текст будуть читати інші учні.
Завдання після читання
Цей крок так само важливий, як і саме читання, адже він дозволить учням побачити цінність виконання минулих завдань.
Варіанти:
- Draw the village from the text.
- Compare the village from the text and a Ukrainian one.
- How to make life in the village more fun? Write 5 suggestions.
Отже, при підготовці уроку читання для роботи вдома найважливішим завданням для вчителя залишається бути готовим відповісти на запитання «Як пов’язати читання з реальним життям моїх учнів?»