Зробіть цілі уроку зрозумілими вже сьогодні!

Кожен викладач прагне, щоб його учні досягали найкращих результатів. Але як зробити процес навчання максимально ефективним і прозорим? Ця стаття розкриває три ключові стратегії: формулювання чітких результатів навчання, використання критеріїв успіху та застосування формувального оцінювання. Завдяки цим підходам ви не тільки допоможете студентам зрозуміти, чого вони мають навчитися, але й покажете їм, як саме виглядає успіх. 

Чіткі та досяжні результати навчання 

Уявіть, що ви їдете без карти або навігатора — ви відчуваєте розгубленість, чи не так? Так само студенти потребують чіткої мети на уроці. Замість загального «сьогодні вивчаємо Past Simple», краще сформувати чіткі результати навчання, що дають учням мотивацію. До прикладу можна використати таке формулювання: «До кінця уроку ви зможете розповісти, що робили на минулих вихідних/відпустці»  

Однак ці результати не повинні просто згадуватися студентам на початку уроку. Їх слід виділяти протягом усього уроку, щоб студенти могли безпосередньо пов’язувати те, що вони роблять, з результатами уроку, роблячи заняття більш видимими та релевантними. І так само, як ви починаєте урок, виділяючи результати, ви також повинні закінчувати урок, повертаючись до них, роблячи результати навчання видимими для студентів і показуючи, чого вони досягли. 

Наочно це зображено у Outcomes 3E. Кожен урок має чіткі результати. 

Критерії успіху 

Зупиніться і ще раз поміркуйте. Чи було у вас коли-небудь таке, що ви цілий урок викладали певну лексику або граматику, а потім закінчували урок комунікативним завданням, щоб ваші студенти активно використовували цільову мову, але вони робили все, що завгодно, крім цього? Якщо бути чесними з собою, це траплялося з усіма нами. Багато разів. Саме тут на допомогу приходять критерії успіху. 

Критерії успіху — це перелік особливостей завдання, які учень має включити в свою роботу. Таким чином, учні бачать, як саме виглядає “успіх” 

Давайте розглянемо приклад критеріїв успіху на прикладі підручника Outcomes 3E, Рівень Intermediate у завданні для практики спілкування. 

Приклад завдань з критеріями успіху, які також можна використовувати на уроці: 

  • Вказати, де ви були, що робили і що сталося 
  • Використати Past Simple (з правильною вимовою –ed) 
  • Принаймні 2 приклади Past Continuous 
  • Принаймні 1 раз Past Perfect 
  • Щонайменше 3 часові зв’язки 
  • Не менше 5 нових слів/виразів 
  • Додати драматичності за допомогою модифікаторів 
  • Говорити щонайменше 60 секунд 

Критерії успіху можуть бути гнучкими залежно від того, на чому ви хочете зосередитися. В ідеалі їх має бути не більше 3-5, але це може змінюватися залежно від рівня. Також ви можете залучати учнів до створення критеріїв — це сприяє розвитку саморегуляції . 

Формувальне оцінювання та видиме навчання 

Остання стратегія, яку ще хотілось би обговорити, це формувальне оцінювання, яке є надзвичайно важливим. Чому? Тому що воно показує студентам їхні розуміння, прогрес та що потрібно зробити для покращення на кожному етапі уроку чи розділу. Воно також дозволяє вчителям структурувати навчання та подолати розрив між поточними рівнями розуміння студентів та бажаними результатами навчання. 

Під час уроку у вчителів є безліч можливостей для включення стратегій формувального оцінювання. Візьмемо цей урок з першим типом умовних речень з Outcomes 3E, рівень Pre-Intermediate. Навіть до відкриття підручника ви могли б застосувати підхід “test-teach-test”, попросивши учня обговорити деякі питання, включаючи перший тип умовних речень, щоб побачити, чи можуть вони вже використовувати цільову мову. Або як показано на цьому уроці граматика вводиться за допомогою керованого відкриття, що є формувальним оцінюванням у дії. Запитання для перевірки концепції та перевірка готовності студентів перейти до контрольованої практики також робить навчання видимим. 

Формувальне оцінювання та видиме навчання можуть підтримуватися й поза межами класу за допомогою онлайн-платформ, таких як Spark від National Geographic Learning. Надання учням можливості виконувати завдання онлайн із миттєвим зворотним зв’язком і доступом до оцінок підвищує прозорість їхнього навчання, сприяючи залученості та мотивації. 

Впровадження цих трьох стратегій — чітких результатів навчання, критеріїв успіху та формувального оцінювання — перетворює процес викладання з непередбачуваної подорожі на цілеспрямований рух до мети. Коли учні розуміють, куди вони йдуть і як виглядає успіх, вони стають активними учасниками власного навчання. Це не просто робить їхні досягнення видимими, а й значно підвищує їхню мотивацію. Використовуючи ці підходи, ви зможете зробити свої уроки більш ефективними, а ваших учнів — успішнішими. 

Дізнатись більше з дотичних тем: 

Граматика й лексика не мають бути нудними: 6 свіжих ідей для класу 

Навчання реальному спілкуванню: секрети успіху, які потрібно знати