Стаття “Balancing Competitions in Secondary Schools”

Нещодавно ми провели вебінар «Combining Cooperation and Competition in Primary School», який висвітлював питання стимулювання здорової і нездорової конкуренції в початкових класах, та поговорили, як встановлювати правила в групових завданнях та іграх у такий спосіб, щоби учні бачили внесок один одного та могли розділити перемогу з іншими. 

Хочемо продовжити цю тему та поділитися кількома думками щодо заохочення учнів до змагань у середніх та старших класах, оскільки шкільні конкурси, олімпіади, виступи та групові змагальні завдання навіть за дистанційного навчання є невід’ємним складником життя учнів. 

Чому так? Конкуренція, як і співпраця, здатна підвищувати їхній інтерес до навчального процесу, оскільки в сучасному світі учні легко втрачають цікавість до школи. Певно ви помічали, що вони інколи фізично присутні в класі, але розумом — ні. 


Конкуренція буває двох типів: здорова й нездорова. Давайте порівняємо. 

Здорова конкуренція  Нездорова конкуренція 
фокусується на роботі в команді, обміні знаннями та розкритті талантів  фокусується на отриманні балів та перших місць у рейтингах 
враховує слабкі та сильні сторони учасників враховує тільки сильні сторони учасників 
посилює зв’язки між учнями  призводить до суперечок та образ 
вчить скеровувати й розподіляти стрес  вчить витримувати стрес і тиск 
стимулює слабких і сильних учнів опановувати нові навички  зменшує мотивацію слабких учнів навчатися та збільшує самовпевненість сильних учнів 
дозволяє кожному учаснику отримати свою винагороду* (задоволення від колекціонування, подолання виклику, розкриття загадки, продуктивного спілкування)  поділяє учнів на переможців і переможених 

* За таксономією поведінки гравців Бартла. Докладніше у вебінарі «Combining Cooperation and Competition in Primary School» 

Змагання, побудовані на засадах поваги, любові та розумінні потреб усіх їхніх учасників є частиною соціально-емоційного та етичного навчання в середній школі. Важливо дати нашим дітям шанс стати щасливими, успішними та знайти своє місце в сучасному світі. 

Курс New Close-up від видавництва National Geographic Learning концентрується не тільки на екзаменаційній підготовці рівнів A2-B2, але і пропонує системно говорити з учнями про формування здорової особистості, розуміння і управління емоціями, постановку й досягнення особистих та колективних завдань, відчуття і виявлення співпереживання до інших, встановлення та підтримку позитивних взаємин, ухвалення відповідальних рішень.