Нещодавно ми провели вебінар «Combining Cooperation and Competition in Primary School», який висвітлював питання стимулювання здорової і нездорової конкуренції в початкових класах, та поговорили, як встановлювати правила в групових завданнях та іграх у такий спосіб, щоби учні бачили внесок один одного та могли розділити перемогу з іншими.
Хочемо продовжити цю тему та поділитися кількома думками щодо заохочення учнів до змагань у середніх та старших класах, оскільки шкільні конкурси, олімпіади, виступи та групові змагальні завдання навіть за дистанційного навчання є невід’ємним складником життя учнів.
Чому так? Конкуренція, як і співпраця, здатна підвищувати їхній інтерес до навчального процесу, оскільки в сучасному світі учні легко втрачають цікавість до школи. Певно ви помічали, що вони інколи фізично присутні в класі, але розумом — ні.
Конкуренція буває двох типів: здорова й нездорова. Давайте порівняємо.
Здорова конкуренція | Нездорова конкуренція |
фокусується на роботі в команді, обміні знаннями та розкритті талантів | фокусується на отриманні балів та перших місць у рейтингах |
враховує слабкі та сильні сторони учасників | враховує тільки сильні сторони учасників |
посилює зв’язки між учнями | призводить до суперечок та образ |
вчить скеровувати й розподіляти стрес | вчить витримувати стрес і тиск |
стимулює слабких і сильних учнів опановувати нові навички | зменшує мотивацію слабких учнів навчатися та збільшує самовпевненість сильних учнів |
дозволяє кожному учаснику отримати свою винагороду* (задоволення від колекціонування, подолання виклику, розкриття загадки, продуктивного спілкування) | поділяє учнів на переможців і переможених |
* За таксономією поведінки гравців Бартла. Докладніше у вебінарі «Combining Cooperation and Competition in Primary School»
Змагання, побудовані на засадах поваги, любові та розумінні потреб усіх їхніх учасників є частиною соціально-емоційного та етичного навчання в середній школі. Важливо дати нашим дітям шанс стати щасливими, успішними та знайти своє місце в сучасному світі.
Курс New Close-up від видавництва National Geographic Learning концентрується не тільки на екзаменаційній підготовці рівнів A2-B2, але і пропонує системно говорити з учнями про формування здорової особистості, розуміння і управління емоціями, постановку й досягнення особистих та колективних завдань, відчуття і виявлення співпереживання до інших, встановлення та підтримку позитивних взаємин, ухвалення відповідальних рішень.