Методична стаття “Формування моральних цінностей. Чи потрібно це на уроках англійської?”

Виховання через цінності передбачає, що все навчання будується на засадах людської гідності, поваги до себе, оточення, країни. Родина та школа формують такі цінності системно, а не час від часу. Тоді це принесе результати.

Зі свого, дорослого, досвіду ми знаємо, що цінностей не можна навчити так, як, наприклад, вчать правилам граматики або новим словам. Щоб збагнути цінності, потрібно зустрітися з ситуаціями.

До чого ж тут англійська мова?

На уроках англійської мови ми з учнями потрапляємо у безліч ситуацій: купівля одягу, подорож незнайомим містом, знайомство з новими людьми та багато-багато іншого. Тому доречно програвати й такі ситуації, які допоможуть учням поважати інших, з турботою ставитися до власних речей, піклуватися про довкілля тощо.

Це створює безліч можливостей програти з учнями реальні події та наблизити вивчення іноземної мови до реального життя.

Виховання цінностей створює здорову та часто захопливу атмосферу. Це допомагає учням розвивати соціальні навички та вміння будувати зв’язки з оточенням. Отримані навички учні візьмуть із собою в доросле життя. Школярі вивчають себе та готові до схожих подій і поза межами школи.

Як цей підхід реалізовується у підручнику Look?

  • Тексти та пісні демонструють учням, який різноманітний наш світ та вчать з повагою ставитися до різних культур.
  • Казки, історії та легенди для додаткового читання демонструють різні ситуації та шляхи розв’язання проблем головними героями.
  • Настільні ігри, парна та групова робота дають можливість працювати у колективі та поважати товаришів.
  • Окремий урок “Values” у кожному розділі поєднаний тематично з основним матеріалом. На цьому уроці учні будуть вчитись бути ввічливими, піклуватися про своє місто, вивчати правила безпеки. Тут пропонують комунікативні завдання, що відповідають віку учнів та матеріалу, що вивчався у класі. Пояснення у книзі для вчителя допоможуть провести урок ефективно та захопливо.

Переваги такого підходу в тому, що вчителю не потрібно спеціально вигадувати ситуації або шукати матеріал. Цінності вже «вбудовані» в підручники, а книга для вчителя нагадає, про що, і в якій формі поговорити з учнями.

Ділимося з вами прикладом такого уроку для учнів 2-3 класів.