Методична стаття “Як допомогти підліткам краще зрозуміти прочитане”

Давайте сьогодні поговоримо про те, як допомогти учням почати розуміти прочитане. І зробимо це разом на практичному прикладі.Отже, завантажте урок для учнів 6-7 класів, це й буде основою для нашої розмови сьогодні. Нижче розберемо три важливі запитання.

Чи знають учні слова?

Першою проблемою може бути те, що учні не знають слова, які важливі для розуміння головної думки тексту. Тут вчителю необхідно звернути увагу на вивчення чи повторенням цих слів. Важливо показати ці слова в контексті, це сприятиме кращому їх засвоєнню.

Наприклад, наш урок починається з вивчення нових слів. Учні можуть послухати їх та разом з вчителем обговорити їх значення. Це дасть можливість побачити, як слово «працює» в контексті.

Пропонуємо такі питання.

  1. When you are active, what do you do?
  2. When you are anxious, how can people understand it?
  3. What music do people who feel depressed listen to?
  4. What is your mood today? Give three tips to people who are in a bad mood.
  5. How will you come in to the class if you are self-confident? Show me!
  6. How do people with good memory learn words?
  7. What facts about your brain do you know?

Є різні способи, щоб їх опрацювати:

  • поставити ці питання у відкритій бесіді з класом;
  • роздати картки з питаннями парам учнів і дати їм 4-5 хвилин на обговорення;
  • дати одну картку з запитанням кожному учню, попросити кожного опитати якомога більше учнів за 2 хвилини та обрати найцікавішу відповідь.

Наступне завдання: запропонуйте учням розділити ці слова на групи adjectives & nouns. Якщо дозволяє час, дайте завдання знайти ці слова в тексті та прочитати речення з ними.

Що ще заважає зрозуміти текст?

Почнемо із запитань до вас. Чи могли ви передбачити, про що буде ця стаття? Що вам допомогло у цьому? Є декілька важливих факторів, які сприятимуть розумінню прочитаного. Це назва тексту, фотографія, і, що важливо, ваш досвід з даної теми. Чому це потрібно? В реальному житті ми зазвичай читаємо тексти на потрібну нам тематику, ми заздалегідь знаємо, чого очікувати. Ви побачили заголовок, фотографію та пригадали ваших учнів під час уроків читання, чи не так? Це й дало вам ідеї про те, що може бути в тексті. А тепер ви порівнюєте ваші очікування з думкою автора.

Тому обов’язково зверніть увагу учнів на назву, фотографію, вирази, які виділенні жирним. Дайте їм 30 секунд, а потім попросіть назвати всі ідеї щодо інформації, яку учні дізнались.

Не менш важливо активувати знання учнів з теми. Ви говорите, що їм це не цікаво? Але наша задача зробити будь-який текст таким, що стане «рідним» для учнів. Пропонуємо зробити це за допомогою наступної вправи.

Запитайте:

“When do you usually feel active, anxious, self-confident or depressed?”

Попросіть скласти список активностей, які учні роблять до чи після уроків, та пригадати свої емоції. Далі, учні в парах порівнюють списки та пробують дати поради:

“How to feel less negative emotions and how to feel more negative emotions?”

На це завдання, дайте учням не більше 3 хвилин. Так, ми наблизимо учнів до формату тексту: поради, як спорт допомагає підтримувати гарний настрій і не тільки. Перед текстом виконайте ще одне завдання.

Look at the list of problems. Put 1 if sport can help you solve this problem and put 0 if you think it doesn’t.

  • do not feel self-confident
  • feel depressed or anxious
  • have sleep problems
  • do not feel happy
  • feel lack of creativity
  • have poor memory
  • feel lonely

Що робити після читання?

Типові завдання про розуміння головної думки тексту, чи розуміння його деталей, безсумнівно, важливі. Але сьогодні ми хочемо поговорити про інше. Спочатку запитаємо у вас.

1) Яку одну нову (або забуту) ідею ви дізнались з цієї статті?
2) Які два завдання ви точно зробите з учнями під час наступного опрацювання тексту?
3) Яке одне запитання про навчання підлітків читати, ви б хотіли мені поставити?

Буду рада бачити ваші ідеї та думки під постом на нашій сторінці Facebook.

А тепер повертаємось до учнів. Текст, який вони прочитали, стане більш цінним, коли ми знайдемо шлях прив’язати цей текст до життя підлітків. Ці запитання спонукають повернутися до написаного і глибше зануритись у зміст. Ось такі ідеї пропонуємо ми. Це може бути завдання в класі, або домашнє.

  • Попросіть учнів вирішити, на скільки відсотків вони довіряють кожному факту, а також обрати два факти, які вони хотіли б перевірити на правдивість.
  • Дайте завдання знайти три найважливіші причини, як спорт допоможе кожному учню.
  • Попросіть написати відгук або записати відео відгук текст з уроку, щоб опублікувати у соціальній мережі.
  • Попросіть зробити малюнок до кожної поради у тексті, а потім інші учні мають співвіднести пораду і малюнок.

Висновки

Отже, сьогодні ми говорили про те, як поєднати тексти з уроків англійської з реальним життям учнів та розширити їх знання про світ.

Ми брали приклад з підручника Wonderful World 2nd ed Level 5. Більше цікавих текстів та структурованої програми для вивчення англійської з підлітками шукайте за посиланням.

А для тих, хто шукає більше ідей для роботи з учнями 5-8 класів, залишаю запрошення на вебінар.

Буду рада бачити вас на вебінарі та читати коментарі, як наші ідеї працюють на практиці.