Методична стаття “Організація ігор з дітьми. Робота над помилками для вчителя”

Учні молодших класів енергійні та активні. Їм важко всидіти на місці та сконцентруватися на виконанні завдань протягом тривалого часу. Тут на допомогу викладачам приходять ігри. Навчання у грі – дієвий спосіб опанувати нові знання з легкістю та більшим зацікавленням.

Часто викладачі відмовляються від ігор через шум, або тому що вважають, що на гру витрачається дуже багато часу.

Це дійсно так, але є певні правила для використання гри в класі:

  1. Гра має бути навчальною і відповідати меті уроку.
  2. Гра має підпорядковуватись чітким правилам.
  3. Вчитель і учні мають підготуватися до гри належним чином.

Ми обов’язково поділимося з вами поясненням до пункту 3, але спочатку пропонуємо викладачам пограти у гру «Playful Teachers».

Гра “Playful Teachers”

Умови:

  1. Відповісти на запитання, запропонувати свій варіант розв’язання задач.
  2. Підрахувати бали, ключ до яких наприкінці статті.
  3. Поділитися відповіддю та балами у коментарі під постом на сторінці Facebook або на пошту методиста видавництва diana.golovan@linguist.ua. Один викладач – один коментар.
  4. Обов’язково дати відповіді на всі три задачі.
  5. Учасники, які набрали 6 і більше балів отримають у подарунок настільну гру для учнів молодших класів та невеличкий сувенір від “National Geographic Learning”.
  6. Гра триває з 9 по 24 червня (включно).

Задача 1

Дано: Олена Георгіївна викладає англійську для учнів 3 класу. У групі 15 осіб. Клас дуже активний, учні не бояться говорити, знають слова та добре виконують вправи. Проте у мовленні роблять багато помилок.

Запитання: Які ігри допоможуть Олені Георгіївні навчити учнів говорити правильно, і не засмучувати їх поганими оцінками?

Задача 2

Дано: Пані Валерії пощастило більше. Вона викладає у групі з 8 учнів 2-го класу. Вчителька спробувала організувати учнів, щоб вони пограли у гру по типу Snakes and Ladders. Учням ідея гри сподобалась, але пограти так і не змогли. Петрик відповідав українською. Ігор заважав іншим і відповідав першим за кожного гравця. Аня голосно раділа своїм перемогам. А Катя образилась, що не почала грати першою, та пішла до вікна спостерігати за пташками.

Запитання: Що потрібно зробити пані Валерії, щоб наступного разу гра пройшла, як заплановано?

Задача 3

Дано: Тетяні Анатоліївні, вчителю англійської у молодших класах, потрібно підвищити кваліфікацію. Прийшов час провести відкритий урок з елементами ігрової діяльності у 2-му класі.   У класі навчається 21 учень. Гра, яку обрала Тетяна Анатоліївна, виглядає, як на малюнку.

Запитання: Що має зробити Тетяна Анатоліївна, щоб учні змогли самостійно та успішно пограти на відкритому уроці у невеличких групах?

Бали за гру:

1 бал – ви придумали 1 варіант розв’язання задачі.

2 бали  – ви придумали 2 варіанти розв’язання задачі.

3 бали – ви придумали 1 або два варіанти розв’язання задачі, і змогли пояснити, чому така проблема виникла в класі.

Ми знаємо, що серед вас багато активних та креативних вчителів. Тому віримо, що ви зможете розв’язувати всі задачі та допомогти молодшим колегам професійно розвиватись.

Обов’язково поділіться відповіддю з нами у коментарях до посту або напишіть на пошту методиста видавництва diana.golovan@linguist.ua.

Додаткові призи – 2 підручники “Look” для учнів молодшої школи. Один подарунок отримає автор найкращої відповіді. Другий розіграємо серед всіх учасників на сайті random.org