Методична стаття “Guided Discovery: активний метод вивчення граматики”

Нас запитують, як мотивувати сучасних учнів? Які нові способи мотивації існують? 

І справді, ми часто зустрічаємо безініціативну поведінку, небажання виконувати вправи, або ситуації, коли потрібно декілька разів пояснювати правило. 
Вчителі проводять багато часу у пошуках нових цікавих ігор, яскравих прикладів пояснення правил.

А ми пропонуємо шукати відповіді, підбираючи такі методи навчання, які вимагають більше активності від учнів, ніж акторських здібностей вчителя. 

Як зазначено в назві нашої статті, сьогодні поговоримо про метод викладання guided discovery.

Що таке guided discovery?

Пропонуємо пройти короткий тест на розуміння методики guided discovery. 

1. Метод guided discovery – це:

  1. А) індуктивний підхід, коли учні мають зрозуміти правило, спираючись на приклад;
  2. В) дедуктивний підхід, коли проаналізувавши правило, учні можуть складати власні приклади

2. Що має підготувати вчитель для успішного засвоєння матеріалу?

  1. А) Приклади речень, де зустрічається конструкція. Учні далі працюють самостійно і намагаються зрозуміти правило.
  2. Б) Приклади та перелік запитань, які допоможуть самостійно зрозуміти правило самостійно.

3. Як вчителю організувати роботу?

  1. А) Учні працюють в парах, обговорюють запитання та формулюють правило.
  2. Б) Учні отримують домашнє завдання: опрацювати правила та виконати декілька вправ для перевірки себе.

4. В якому порядку доцільніше подавати правило?

  1. А) Розуміння змісту, а вже потім форми конструкції.
  2. Б) Розуміння побудови конструкції, а потім її змісту.

5. Як перевірити, чи правильно учні зрозуміли правило?

  1. А) Учні виконують тест.
  2. Б) Вчитель записує ідеї учнів на дошці. За потреби, ставить додаткові запитання і допомагає сформулювати правильне визначення.

6. Що відбувається на уроці далі?

  1. А) Учні отримують завдання запам’ятати правила та приклад.
  2. Б) Учні практикуються використовувати вивчене правило та виконуюють різноманітні вправи.

   Правильні відповіді:
1. А
2. Б
3. Б
4. А
5. Б
6. Б

Перегляньте відповіді ще раз та спробуйте дати власне визначення даному методу. 

Які переваги методу guided discovery?

Пропонуємо 5 найголовніших переваг використання методу сугестивного відкриття:

  1.        Учні залучені до процесу засвоєння нового матеріалу, таким чином засвоюють його краще.
  2.        Учні вчаться автономно працювати та стають готовими до навчання поза межами класу.
  3.        Активне дослідження матеріалу в парах залучає до роботи тих, хто звик «відсиджуватись» на уроках.
  4.        Використання даного методу дозволяє розвивати критичне мислення.
  5.        Учні вчаться брати відповідальність за власні успіхи.

Де можна знайти приклад уроку?

Ділимось готовим уроком для учнів 5-6 класів, в основі якого використання методу guided discovery. У вкладенні ви знайдете завдання для учнів і план уроку для вчителя. Приклад ми взяли із курсу, Close-Up 2nd ed

Чому ми обрали саме цей курс?

  • вивчення граматики в курсі подається саме через guided discovery, тож клас систематично вчиться активно досліджувати граматику англійської мови з перших занять;         
  • готове планування дозволяє вчителю витрачати менше часу на підготовку до уроку;         
  • підручник охоплює актуальні теми, які цікаві сучасним учням, а це сприяє більшій зацікавленості учнів та кращим результатам. 

Познайомитися з прикладами до кожного рівня можна тут

Дякуємо за увагу та бажаємо вам цікавих уроків!