Читання в молодшій школі

Продовжуємо серію статей про навчання основних умінь в молодшій школі.

Згідно доповіді департаменту освіти США, учні, що не опанували читання в повній мірі, мають подальші проблеми у навчанні у порівнянні з однолітками: нижчі показники успішності, проблеми з поведінкою та інші проблеми. («Improving Children’s Listening Comprehension with a Manipulation Strategy» Scott C. Marley, Zsuzsanna Szabo). Тому вчителям важливо приділяти достатньо уваги розвитку читання в молодшій школі

Сьогодні поговоримо більш детально про навчання  фоніксів, або вміння співвідносити звуки та літери.

З чого почати навчання вчителю на уроках англійської в молодшій школі?

Мультисенсорний підхід

Багаторічний досвід показує, що для успішного опанування учні мають не лише побачити літеру та почути звук, але і використовувати інші канали сприйняття – виготовлення літер руками або написання літер на незвичному матеріалі – піску, крупі тощо. Експериментуйте з солоним тістом, пластиліном, папером або, навіть, природніми матеріалами.

Баланс у всьому

Важливо поєднувати вивчення фоніксів із навчанням говоріння, аудіювання тощо. Не вивчайте літери лише заради літер, створюйте контекст, в якому учні зацікавляться матеріалом. 

Ми пропонуємо використати покроковий план уроку для вивчення фоніксів a,b,c, в якому учні в різноманітних вправах та іграх навчаться називати звук, записувати літеру та створювати невеличкі діалоги з новими словами. Урок можна проводити і вчителям, які працюють з Wonderful World 2nd ed, Level 1, і всім бажаючим без прив’язки до підручника, адже всі необхідні матеріали включені в план. Завантажити Lesson Plan

Створюйте потребу у читанні

Використовуйте яскраві матеріали та цікаві факти, які розвивають допитливість учнів. Наприклад, використовуючи фотографію за цим посиланням Lesson Picture, запишіть назву пустелі на дошці та попросіть учнів назвати, які літери складають цю назву, потім прочитайте слово разом. Далі попросіть знайти ще більше цих літер в тексті. Завдяки таким завданням ми орієнтуємося на зону найближчого розвитку, підтримуючи учнів в опануванні читання і роботі з текстами.

Бажаєте дізнатись більше за темою? Ми підібрали корисні ресурси:

  • Стаття методиста National Geographic Learning в Україні, Діани Головань  «Як спланувати урок читання» 
  • Ще більше цікавих ідей шукайте у відео уроках експерта з навчання молодших школярів, редактора багатьох курсів National Geographic Learning, доктора Джоан Хан Шін.